Triany O'Harra

Triany O'Harra

Wednesday, February 2, 2011

Jauh DisuDut Hati ku

Hari ini aku merasakan sesuatu jauh dilubuk hati aku..aku merindui seseorang yang teramat-amat.Tak bisa jauh darinya...Dulu 3 bulan saja sudah membuatkan diriku betul2 sengsara.kali ini walaupun dia pergi meninggalkan aku untuk seminggu saja sudah membuatkan aku merasakan seperti kehilangan sesuatu...bertahan dan terus bertahan..menahan rindu..alahai..jiwangkan aku ni tapi ini lah kenyataannya..Kadang2 aku berfikir sendiri bila ketiadaan dia...mengenang saat2 bersama..sering bergaduh mengenai benda2 yang remeh..tapi tak sampai 5-10minit kembali senyum dan ketawa...kalau aku berduka dan bersedih...ada saja yang dilakukan supaya aku kembali senyum dan tidak menangis.walaupun pun terus terang dia selalu menyakitkan hati tapi dia juga penawar hati..dia la racun dia la duka...ada kenangan yang tidak mungkin aku lupakan disaat aku berduka dan ber sedih satu tabiat yang selalu aku buat ialah berjalan kaki kemana saja ditujui kaki ini..berjalan dan terus berjalan menghilangkan kesedihan..dia sentiasa menemaniku..menemani aku berjalan dikala sedih..sampai disaat krisis melanda kami saat dulu..dia mungkin hampir menemani aku berjalan lagi...tapi kerana aku berjalan tanpa pengetahuannya..aku berjalan sendiri dari Penara sampai la ke shamelin..sempadan pandan indah rumah kawannya...Jauh aku berjalan menghilangkan rasa sedih aku...Jauh sangat aku berjalan..mengsusuri jalan raya yang kecil dan gelap...nasib baik tidak terjadi apa2 yang buruk...tapi kalau saja masa itu dia menemaniku aku tak mungkin berjalan seperti sudah hilang kewarasan..tapi pada hakikatnya itu la aku...dan dia kebanyakan memberikan aku ubat dari racun...kata orang didalam perhubungan tidak boleh selalu terbaik kerana kalau selalu terbaik itu la ada sesuatu yang paling buruk sedang berlaku...asam garam kehidupan...aku mencintai dia sejak dulu kini dan selamanya..kalau sesuatu yang ingin memisahkan kami insyallah itu adalah kematian.bukan kerana ada orang ketiga...bukan kerana sesiapa pun yang berada disekeliling kami..insyallah dengan izinnya...lama pula aku bercoloteh....Rindu kan dia..cintakan dia...

No comments:

Post a Comment